Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: 30 „siódemek” do naprawy P4. Będzie drugi przetarg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
11-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: 30 „siódemek” do naprawy P4. Będzie drugi przetarg
fot. Roman Czubiński
Jeszcze w tym miesiącu narodowy przewoźnik dalekobieżny zamierza ogłosić ponowny przetarg na naprawę czwartego poziomu 30 lokomotyw EU/EP07. W pierwszym postępowaniu wykonawcy nie udało się wybrać ze względu na nieznacznie przekroczony kosztorys.

Przedmiotem przetargu było wykonanie naprawy okresowej na czwartym poziomie utrzymania 30 lokomotyw elektrycznych EU07 i EP07. Zadanie podzielono na dwie części po 15 elektrowozów – a w każdej z nich przewidziano jeszcze prawo opcji obejmujące po 10 dodatkowych egzemplarzy. Gdyby zatem udało się wybrać wykonawcę, można byłoby zlecić mu naprawę aż 50 lokomotyw.

Na wykonanie wszystkich napraw przewidziano maksymalnie 2,5 roku. Kryteriami udzielenia zamówienia były: cena pojedynczej naprawy (70%), cena prac wykraczających poza stały zakres naprawy (20%), długość okresu gwarancji i rękojmi (5%) oraz czas przeprowadzenia prac przy jednej lokomotywie (5%).

Z powodu zbyt wysokich cen ofert PKP Intercity unieważniły jednak postępowanie. Złożono dwie oferty, z których jedna (PKP Cargotabor) została odrzucona, druga zaś (ZNTKiM Gdańsk) okazała się za droga. Dla każdej z części kwota brutto przeznaczona na realizację zakresu podstawowego wyniosła 25 561 805,82 zł, a wraz z prawem opcji – 34 082 407,76 zł. Oferent zaproponował tymczasem odpowiednio: 26 099 545,35 i 34 799 393,80 zł. Choć przekroczenie kosztorysu było stosunkowo niewielkie (2,1%), zamawiający nie zdecydował się na zwiększenie środków przeznaczonych na zamówienie.

Rzecznik PKP Intercity Maciej Dutkiewicz zapewnia nas jednak, że – mimo dużych dostaw nowych lokomotyw Griffin – spółka nie zamierza rezygnować z napraw P4 „siódemek”. – Planujemy ogłosić przetarg na naprawę 30 lokomotyw EU/EP07 na poziomie P4 w kwietniu 2025 r. – zapowiada.

Nie wiadomo, czy spółka planuje zmienić warunki przetargu tak, by tym razem uzyskać niższe ceny. – Warunki postępowania zakupowego będą wskazane po jego ponownym ogłoszeniu. Nie planujemy zmiany liczby lokomotyw we wspomnianym zamówieniu – deklaruje tylko Dutkiewicz.

Według niedawno ujawnionych planów PKP Intercity lokomotywy EU07 i EP07, konstrukcyjnie wywodzące się z lat 60. XX wieku, pozostaną we flocie przewoźnika jeszcze tylko przez kilka lat. Prędkość maksymalna serii (125 km/h) nie pozwala na wykorzystanie parametrów coraz większej liczby zmodernizowanych linii, a wskaźniki dostępności ostatnimi czasy mocno się pogorszyły. Na zasłużoną emeryturę przejdą jednak później niż młodsza od nich seria EP09. Oprócz wymiany floty lokomotyw na nowsze (wspomniane Griffiny w odmianach o prędkości maksymalnej 160 i 200 km/h) spółka zmierza zwiększyć odsetek elektrycznych zespołów trakcyjnych w swojej flocie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lubelskie: Kolejne województwo myśli o własnej spółce przewozowej

Prawo i polityka

Lubelskie: Kolejne województwo myśli o własnej spółce przewozowej

Roman Czubiński 08 kwietnia 2025

Polregio chciałoby jeździć do Ciechocinka

Pasażer

Polregio chciałoby jeździć do Ciechocinka

Roman Czubiński 02 kwietnia 2025

Zobacz również:

Nie jeden, lecz dwa nowe pociągi na Litwę

Pasażer

Nie jeden, lecz dwa nowe pociągi na Litwę

Kasper Fiszer 11 kwietnia 2025

PKP Intercity rozważają pociąg Warszawa - Rijeka

Pasażer

PKP Intercity rozważają pociąg Warszawa - Rijeka

Roman Czubiński 04 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Lubelskie: Kolejne województwo myśli o własnej spółce przewozowej

Prawo i polityka

Lubelskie: Kolejne województwo myśli o własnej spółce przewozowej

Roman Czubiński 08 kwietnia 2025

Polregio chciałoby jeździć do Ciechocinka

Pasażer

Polregio chciałoby jeździć do Ciechocinka

Roman Czubiński 02 kwietnia 2025

Zobacz również:

Nie jeden, lecz dwa nowe pociągi na Litwę

Pasażer

Nie jeden, lecz dwa nowe pociągi na Litwę

Kasper Fiszer 11 kwietnia 2025

PKP Intercity rozważają pociąg Warszawa - Rijeka

Pasażer

PKP Intercity rozważają pociąg Warszawa - Rijeka

Roman Czubiński 04 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5